HELMAT / SIDE SKIRTS

Innostuin ottamaan kulmahiomakoneen käteen ja aloin tarkastamaan kuskinpuoleista helmaa lähemmin saadakseni selvyyden sen tarkemmista vaurioista.
Listakiinnikepisteiden irroituksen jälkeen niiden alta paljastuikin vain hento pintaruoste.
I got excited and took the angle grinder and went through thr driver's side of the side skirt to get a better look at the damage.
After removing the little plastic skirt and the nobs holding it in place, there was only a slight amount of rust.



Vasen takalokasuoja/takaoven helma
Left rear fender/reardoor skirt.




Siinä leikkasin kuskinpuoleisen helman lopusta ruostereiän ja sinnekin sinkki päälle. Samalla myös tarkoituksella annoin kulmahiomakoneen leikata takarengaskoteloa, sillä sekin tulee uusittua.
here I cut the last rusty hole away from the driver's side side skirt which then got some zink. I let the angle grinder hit the wheel well on purpose, because the biggest hole in there is just behind it.


Kuskin puoleinen helma.
Driver's side side skirt.


Aikaisemmin pieni reikä "kasvoi" odotetusti läheisemmässä tarkastelussa.
The hole wich was small earlier grew expectedly on closer inspection.




Kyseinen alue on ollut ennekin ongelmakohta, koska siitä voi erottaa kaksi aiempaa paikkausta.
The area in question has been repaired a couple of times in the past.


Suurin ruostevaurio leikattu pois parin pienemmän vaurion kera.
The biggest corrosion cut out along with two smaller ones.



Siinä tehty isomman ruostevaurion tilalle uusi helmapala.
Here's a new piece for the biggest hole.



Siinä samainen pala hitsattuna ja vedetty CRC sinkki päälle. Näyttää hieman ehkä karulta, mutta viimeistely korikitillä saa paikkauksen katoamaan näkyvistä.
And here's the same piece welded on with some CRC-Zink on it. Looks a little rough, but after some filler it will be smoooooooth.


 Pienemmät paikat nyt paikattuina.
The smaller holes now patched.





Apukuskin puolella oli myös pari paikattavaa kohtaa.
On the passenger's side there was a couple of places that needed patching.




Poistin kuskinpuoleisen nostopisteen ja alta paljastui yllätys.
I remowed the driver's side jack point and a surprise was revealed.


Apukuskin puoli vertailun vuoksi.
The passenger's side for comparison.


Täytyy leikata koko tuo osio pois ja tehdä uusi tilalle.
I must remove the whole area around the corrosion and refabricate it.





Apukuskin puoleinen nostopiste irroitettuna ja paikkaustyöt aloitettu.
The passenger's side jack point is now removed and it is being patched.




Enään vain helmakotelon pääty umpeen ja homma on valmis.
Only need to patch the end of the side skirt tunnel and it's all done.


Ja nyt se on valmis.
And now it's done.



Koko apukuskin puoleinen helmakotelo ja takarengaskuilu on nyt kokonaan valmis.
The whole side skirt and rear wheel well on the passenger's side are now completely done.


Samaa operaatiota tehty kuskin puolelle.
The same operation done on the driver's side.


Lokasuojanlippa oli aikaisemmin irroitettu ruosteen vuoksi. Se täytyy nyt korjata ja kiinnittää.
The fender flap was removed earlier and now it must be fixed and attached.















Kori on nyt kaadettu oikeinpäin, jotta helmakoteloon pääsee käsiksi paremmin.
The body has now been turned on it's belly so that the side skirt can be accessed easily.




Korjauspala on liian suuri ja sen profiili on liian täydellinen.
The patch is too huge and it's profile too complete.




Korjauspala pienennettynä ja kiinnitettynä.
The patch now trimmed and attached.



Helmakotelon pääty tukittuna.
The side skirt's end is now patched too.



Teen vielä molempien helmakotelojen päätyyn reiän ja tulpan, jottaa sen sisäpuolen voi käsitellä.
I'll still make holes at the end of both side skirts, so the insides can be treated.